حجتالاسلام سید حسین شاهرخی در گفتگو با خبرنگار خبرافلاک، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: ولایتمداری یکی از مهمترین شاخصههای حضرت زهرا (س) است که به ما نشان میدهند چگونه باید محکم پای ولایت و حق ایستاد و از ولایت دفاع کرد تا جایی که ایشان جانشان را در راه ولایت فدا میکنند.
وی افزود: حضرت زهرا (س) زمانی که میبینند کسی نیست که از ولایت دفاع کند مهمترین کارشان دفاع از ولایت میشود و با معرفی و تبیین اثر ولایت در جامعه این نقش مهم را برای مردم تبیین میکنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمآباد عنوان کرد: حضرت زهرا (س) هرجایی که نیاز است از ولایت دفاع شود با تمام وجود حضور پیدا میکنند و امروز باید یاد بگیریم که هر کجا مسئله ولایت مطرح است ما هم مثل ایشان حضور داشته باشیم.
وی بیان کرد: جهاد تبیین حضرت زهرا (س) در مقابله با جنگ نرم سقیفه و اقداماتی که انجام دادند یک الگوی بسیار خوبی برای ماست که در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن چگونه عمل کنیم.
شاهرخی گفت: حضرت زهرا (س) الگوی بسیار مهم و ارزنده در زمینه جهاد تبیین است که این موضوع را در چند جا به زیبایی برای ما ارائه میدهند در این زمینه سخنرانی در جمع مردم و خطبه فدکیه یکی از افتخارات شیعیان است و این خطبه یکی از زیباترین نمونههای جهاد تبیین در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است.
وی تصریح کرد: در جای دیگر در راستای جهاد تبیین حضرت فاطمه (س) به درِ خانه مهاجران و انصار رفتند و مسئله غدیر را یادآوری کردند و این تبیین حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمآباد با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س)، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) از نظر عبادت یکی از چهرههای بسیار مطرح است که عبادتهای ویژهای داشتند و بر موضوع تلاوت قرآن بسیار تأکید داشتند همچنین توجه به مردم و همسایگان یکی دیگر از ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار است.
وی به ابعاد زندگی اجتماعی حضرت زهرا (س) اشاره و بیان کرد: حضور پای ولایت نشان میدهد یک بانو میتواند با رعایت حجاب، موازین و دستورات اسلامی در جامعه اثرگذار باشد و آن نقش اجتماعی مهمی که یک خانم باید داشته باشد به بهترین شکل ممکن به ما نشان میدهند.
انتهای خبر/










