مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان خبر داد.

به گزارش خبر افلاک  هادی ملکشاهی،مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، تکریم مودیان و کاهش تردد‌های غیرضروری و همچنین مقابله با شیوع ویروس کرونا، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در سامانه عملیات الکترونیکی راه‌اندازی شده و مودیان با استفاده از این سامانه، بدون مراجعه به واحد‌های مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند اوراق مالیاتی خود را مشاهده نمایند.
وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰ خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارایه می‌شود که از جمله آن‌ها ابلاغ الکترونیک است که با این شیوه، فرآیند ابلاغ از حالت سنتی (کاغذی) به صورت مدرن (الکترونیکی) تغییر کرده است.
ملکشاهی گفت: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، مودیان مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی می‌توانند علاوه بر ثبت نام، ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، پرداخت مالیات، ارسال صورت معاملات فصلی و لیست مالیات حقوق کارکنان، مطالبه و وصول مالیات، ثبت اعتراضات مودیان، ابلاغ اوراق مالیاتی و تعیین ادارات امور مالیاتی مربوطه برای انجام موارد فوق را به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار دهند.

به گفته وی پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی اشخاص انجام می‌شد، اما برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد مشاغل هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پرونده‌های مالیاتی کافی است و در خصوص پرونده‌های مشارکتی، فرم درخواست بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی باید توسط شریک اصلی تائید و ارسال شود.

ملکشاهی گفت: در این طرح، دعوت به هیئت حل اختلاف، ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد شد.

وی گفت: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای تمامی مودیان، حساب کاربری ایجاد و برای متقاضیان استفاده از خدمات «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرنگاران جوان