نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از نیاز چهار تا پنج هزار میلیاردی برای اجرا و تکمیل پروژه راه‌آهن خرم‌آباد - دورود - اندیمشک خبر داد.

به گزارش خبرافلاک؛ مهرداد ویسکرمی با اشاره به پروژه راه آهن خرم‌آباد – دورود – اندیمشک اظهار داشت: این پروژه به چهار تا پنج هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیگیر هستیم که از طریق تهاتر، ورود سرمایه گذاران خارجی و شرکت‌های خصوصی مانند «خرم زال» ادامه این پروژه در دستور کار قرار بگیرد.

پیش از این نیز احمد رضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه یکی از اولویت اول تیم کاری مدیریت ارشد لرستان پیگیری وضعیت پروژه‌های نیمه تمام عمرانی است اظهار داشت: در این راستا استاندار لرستان در بازدیدها از نزدیک وضعیت این پروژه‌ها را بررسی می‌کنند.

طرح مشکلات اعتباری راه آهن خرم‌آباد- دورود در سفر رئیس جمهور

وی با اشاره به بازدید استاندار لرستان از وضعیت پروژه راه آهن خرم‌آباد – دورود – اندیمشک عنوان کرد: روز گذشته نیز مدیریت ارشد استان پیگیری‌هایی در رابطه با این پروژه در تهران داشتند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان بیان داشت: تلاش می‌کنیم که در سفر رئیس جمهور به استان لرستان، این پروژه را جز اولویت دار ترین پروژه‌ها برای اجرا، مطرح کنیم.

دالوند تصریح کرد: به دنبال این هستیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل اعتباری این پروژه را حل و مجدداً آن را فعال کنیم.

پیشرفت زیر ۲۰ درصدی پروژه

وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به پروژه راه آهن خرم‌آباد – دورود – اندیمشک اظهار داشت: این پروژه از حیطه اداره کل راه و شهرسازی لرستان کلاً خارج است و مربوط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.

وی عنوان کرد: پروژه راه آهن، جز پروژه‌های ملی است و پیشرفت فیزیکی آن زیر ۲۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه این پروژه مدت زیادی است که تعطیل است افزود: شروع پروژه از محل فروش سهام فولاد بود، ابتدا چون اعتبار وجود داشت، مراحل اجرایی پروژه مطلوب بود اما وقتی که اعتبار تمام شد، متوقف شد.

اتصال مرکز لرستان به خط آهن سراسری به سه دهه قبل بازمی‌گردد

بنا بر این گزارش، احداث خط ریلی خرم‌آباد – دورود – اندیمشک از پروژه‌هایی است که تقریباً در خاطرات سه نسل لرستانی‌ها می‌توان ردی از آن یافت، طرحی که قرار بود مرکز لرستان را به راه‌آهن جنوب وصل کند ولی همچنان خبری از این وصال نیست.

ریشه مطالبه احداث خط آهن لرستان و اتصال مرکز استان به خط آهن سراسری به سه دهه قبل بازمی‌گردد اما در طول سال‌های اخیر می‌توان نخستین رد پا از ضرورت اجرای این پروژه را در سفر دور دوم هیئت دولت دهم به لرستان دید تا این پروژه در زمره مصوبات این سفر قرار گیرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر