زارعیان،رئیس دانشکده فنی خواهران خرم آباد با اشاره به این که در شیوه آموزش مجازی شاهد خسران علمی در بین دانشجویان بودیم گفت:بیش از ۷۰ درصد دروس دانشکده فنی تخصصی، عملی و نیازمند آموزش حضوری است.

نسیم زارعیان در گفت و گو با خبرافلاک اظهار داشت: دانشکده فنی خواهران خرم آباد ۱۴ گرایش در مقاطع تحصیلی،کاردانی،کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اعم از گرافیک،حسابداری،کامپیوتر،معماری و … را شامل می شود.

وی افزود:در خواست یک رشته ای جدید در رابطه با گیاهان دارویی اعلام شده متاسفانه تاکنون موافقت نکردن و امکان ثبت این رشته تحصیلی برای سال آینده در دانشکده وجود دارد.

رئیس دانشکده فنی خواهران خرم آباد عنوان کرد: بیش از ۱۵ سال از هنرستان های شهر خرم آباد فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی موجود بود اما دانشکده فنی و حرفه ای دختران خرم آباد رشته تحصیلی تربیت بدنی در هیچ مقطعی را نداشت و دانش آموزان مجبور بودن به مهاجرت به شهر های همجوار یا استان های دیگه بودند و ما موفق شدیم از پارسال رشته تربیت بدنی را به دیگر دروس این دانشکده اضافه کنیم‌.

زارعیان تصریح کرد: در مدت زمان بیماری کرونا،دروس تئوری ۱۰۰ درصد از طریق پلتفرم اسکای روم برگزار شد و امکان برگزاری کلاس عملی از طریق پلتفرم های مجازی نبود اما دانشجو ها از طریق همون تماس های تصویری و ضبط فیلم در نهایت باید اثر انجام شده را برای داوری اساتید به دانشگاه تحویل می دادند.

وی بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کارکنان و اساتید دانشکده واکسن کرونا را دریافت کرده اند و نهایت تلاش را انجام می دهیم تا ابتدای شروع سال تحصیلی کلیه دانشجویان واکسینه شوند؛ تا به امروز دستورالعملی مبنی بر شروع کلاس ها به صورت حضوری ابلاغ نشده است و ما منتظر بخشنامه دانشگاه فنی حرفه ای کل کشور خواهیم بود.

زارعیان با اشاره به عملی بودن بیش از ۷۰ درصد دروس دانشکده فنی اذعان داشت: تا صدور بخشنامه کلی، امکان برگزاری کلاس های عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از تزریق دُز اول واکسن تا حدودی فراهم است البته بعد از تزریق دو دُز هم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از پوشش ماسک برای ورود اساتید و دانشجویان به دانشکده الزامی است.

رئیس دانشکده فنی خواهران خرم آباد گفت:در دانشگاه و مراکز علمی حقیقتا بدون حضور دانشجویان نشاط و حیاتی نیست،متاسفانه در مدت زمان این بیماری برخی از اساتید دانشگاهی را از دست دادیم و از طرفی با شیوه آموزش مجازی شاهد خسران علمی هم بودیم.