در این مطلب قصد داریم به فواید ورزش و آسیب های آنها بپردازیم.

به گزارش خبر افلاک ، در فصل تابستان بیشتر والدین و یا کودکان آن‌ها دوست دارند به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند و آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند. بیشتر افرادی که از ورزش سر رشته‌ای ندارند نباید حرکات ورزشی را انجام دهند، چون می‌توانند باعث آسیب رساندن به اعضای بدن خود شوند.

اغلب لطمه‌ها و صدمات بر سلامتی افراد به دلیل عدم آمادگی بدنی، گرم نکردن بدن پیش از شروع فعالیت ورزشی، استفاده از تکنیک‌های نادرست و نیز ماهیت خود رشته ورزشی اتفاق می‌افتد.

رایج‌ترین آسیب‌های ورزشی کدامند؟

شاید باورنکردنی باشد، اما بسکتبال در واقع بیش از هر ورزش دیگری آسیب دیدگی در آن زیاد است. بعد از بسکتبال، فوتبال و بیس بال در رده دوم و سوم قرار دارند. آسیب دیدگی‌ها در این رشته های ورزشی شامل کشیدگی همسترینگ، کشیدگی کشاله ران، ضربه مغزی و … است.

خوشبختانه برای ورزشکاران مراحلی وجود دارد که باعث کاهش آسیب‌های ورزشی می‌شود.

راه‌های جلوگیری از صدمات ورزشی را می توان به هفت قسمت تقسیم کنیم.

۱. مرتب مرخصی بگیرید.
۲. از لباس محافظ مناسب و مخصوص ورزش استفاده کنید.
۳. عضلات را تقویت کنید.
۴. انعطاف پذیری را افزایش دهید.
۵. در طول بازی احتیاط کنید.
۶. در مواقعی که احساس مصدومیت می‌کنید از ادامه بازی خودداری کنید.
۷. در طول بازی فرم و تکنیک مناسبی داشته باشید.

آیا قبل از ورزش بدن باید گرم شود؟

مطمئنا هنگام بازی کردن بدن باید گرم و سرد شود. اگر بدون حرکات کششی بازی کنید بدن خود را در معرض مصدومیت‌های شدید قرار می‌دهید، اما شما می‌توانید با انجام مرتب ورزش‌های کششی، خطر مصدومیت را در ورزش کاهش دهید.

فواید ورزش به شرح زیر است.

۱. سلامت قلب بهبود یافته است.
۲. کاهش خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی.
۳. فشار خون را کاهش می‌دهد.
۴. استرس را کاهش می‌دهد.
۵. افزایش عزت نفس.
۶. داشتن روحیه بهتر.
۷. توانایی اداره مشکلات.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرنگاران جوان